Pozycjonowanie strony i sklepu internetowego
poniedziałek, 07.01.2019Co to jest pozycjonowanie?
Pozycjonowanie jest sztuką bardzo trudną lecz dającą ogromne korzyści. Jeśli zależy Ci na dobrych wynikach musisz uzbroić się w cierpliwość. Proces pozycjonowania wiąże się z ciągłym dokształcaniem, czytaniem forów tematycznych, blogów, artykułów o ciągle zmieniającym się świecie Google.
Dlaczego pozycjonowanie?
Bardzo często firmy nie doceniają pozycjonowania, uważają, że najlepszym rozwiązaniem jest płatna reklama. Skutkuje to tym, że marka zanika w wyszukiwarce Google, albo znajduje się na bardzo niskiej pozycji, tym samym odcina się od potencjalnych klientów, osób, które wchodzą na stronę. Wiele osób stosuje przecież programy, które blokują reklamy! A przecież, w dzisiejszych czasach marki bądź firmy rozpoznawane i odkrywane są w sieci!! Warto zadbać o to, by strona była jak najpopularniejsza. Im lepiej wypozycjonowana strona, tym wyżej w rankingu wyszukiwania, więcej odbiorców, więcej kliknięć!
Content marketing- co to takiego?
Content Marketing to tzw. marketing treści – to działania oparte o tworzenie i zamieszczanie treści, które są najbardziej wartościowe dla odbiorców. Popularne formy content marketingu to: poradniki, blogi, artykuły eksperckie, ikonografiki, recenzje czy opisy produktów. Content marketing ściśle wiąże się z pozycjonowaniem i tworzy podstawy do widoczności strony w wyszukiwarkach Google.
Wyszukiwarki, meta treści, SEO i rywalizacja słów kluczowych
Wyszukiwarkę internetową wykorzystują specjaliści od SEO do pozycjonowania stron. Ale czym ona jest? Jak działa?
Wyszukiwarka internetowa to witryna, która posiada odpowiednie oprogramowanie pozwalające internautom na odnajdywanie informacji w sieci. Wyszukiwarki składają się z czterech elementów: pająka, bazy danych, indeksu oraz programu wyszukującego.
Omówmy pokrótce czym zajmują się te cztery kategorie:
Pająk służy do odczytywania kodu witryny. W przeciwieństwie do przeglądarek pomija znaczniki HTML interpretując kod. Pamięta tekst i otagowuje go. Tagi mają za zadanie wysłać informacje do programu wyszukującego. Każda strona, którą prześledził pajączek jest indeksowana. Następnie bazy danych otrzymują informację od pajączka.
Baza danych przechowuje informacje. Roboty pracujące w wyszukiwarce korzystają z informacji zawartych w bazie danych, ponownie śledzą treści stron i ponownie ją indeksują.
Indeks natomiast to zbiór słów, które zebrały roboty. Do słów dołączone są odnośniki, które wiążą słowa z ich miejscem w bazie danych. Indeksy funkcjonują w wyszukiwarce tak samo jak indeksy w książkach.
Wreszcie, program wyszukujący – jest on tożsamy z wyszukiwarką internetową. Internauta wpisuje w okienko hasło, tym samym powodując przeszukiwanie indeksów, by odnaleźć dany zwrot. Kiedy wskazany element zostanie odnaleziony, program wyświetla użytkownikowi witryny, zaznaczone jako te, które posiadają podane słowo kluczowe.
Dlaczego jedne firmy widać w wyszukiwarce, a innych nie?
Jest wiele różnych powodów, które mogą powodować to, że jedne strony są widoczne dla odbiorców a inne nie. Być może, jest tak, że brakuje Ci optymalizacji strony pod kątem SEO lub treści na Twojej stronie są niskiej jakości.
W odniesieniu do SEO, Google musi uznać Twoją stronę jako tę, która posiada powiązanie ze słowem kluczowym, które zostało wpisane w wyszukiwarkę.
Nie mamy wpływu na to, na którym miejscu pojawi się Twoja strona, ale dzięki pozycjonowaniu możesz wskazać ją w wyszukiwaniu jako tę, która powinna znajdować się wyżej. Jeżeli chodzi o tekst, który umieszczasz na stronie, musi być on aktualizowany. Muszą pojawić się w nim nowości, odnośniki do mediów społecznościowych i bloga.
Wszystko ma znaczenie, kiedy chcesz podciągnąć swoją stronę w wynikach wyszukiwania.
Czym jest pozycjonowanie + kilka ważnych definicji
Pozycjonowanie są to działania mające na celu podwyższenie pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google.
SEM – jest to marketing prowadzony w wynikach wyszukiwania, SEM należy do zbioru działań wykonywanych w ramach SEO.
SEO – to optymalizacja treści, kodu i struktury strony internetowej. SEO wchodzi w skład pozycjonowania ale nim nie jest! Dzięki SEO możesz dopasować swoją stronę internetową, by była odpowiednio postrzegana przez wyszukiwarki internetowe.
Proces pozycjonowania składa się między innymi z:
- optymalizacji kodu HTML,
- przygotowania odpowiednich treści na stronę (umieszczenie słów kluczowych, ustawienie nagłówków),
- poprawy szybkości ładowania się strony,
- odpowiedniej struktury strony (kategorie, podkategorie),
- zintegrowanych z daną stroną mediów społecznościowych (Instagram, Google+, Facebook),
Kiedy wpisujesz w Google jakieś hasło, otrzymujesz listę stron, które robot przypasował i uznał za najlepsze dla tego słowa. Dzięki pozycjonowaniu, to właśnie tu, Twoja strona może pojawić się jako pierwsza, piąta bądź pięćdziesiąta. Wszystko zależy od dobrego pozycjonowania!
Kolejność w jakiej pokazują się w wyszukiwarce strony internetowe nie jest przypadkowa. Za ich ułożenie odpowiada algorytm Google! Najwyżej umieszczone są strony, które uznane zostały za najlepiej pasujące do danego hasła.
Czynniki, które mają duży wpływ na pozycję strony w wyszukiwarce Google to:
elementy związane z treścią i działaniem strony oraz popularność strony w internecie.
SEO DESCRIPTION – jest to opis tego, co zawiera dana strona internetowa. Kiedyś seo description odgrywało bardzo dużą rolę , dziś umieszcza się tu najczęściej fragmenty treści opublikowanych na stronie.
SEO TITLE – inaczej meta tytuł – jest wyświetlany jako pierwszy w wynikach wyszukiwania Google. Można edytować go w kodzie HTML na stronie.
SŁOWA KLUCZOWE – to hasła lub frazy, które najlepiej opisują treści zawarte na danej stronie internetowej i najwierniej odzwierciedlają słowo, które internauta wpisał w wyszukiwarkę.
Słowa kluczowe – przydatne informacje:
Bardzo istotnym elementem pozycjonowania jest właściwe nakierowanie na słowa kluczowe. Szczególnie ważne jest, by słowo kluczowe przypisane danej stronie, pojawiło się w tekście witryny kilka razy. Dobrą strategią jest odmienianie danego słowa przez przypadki i synonimy. W ten sposób Google jest w stanie przypisać treść do odpowiedniego katalogu, a robot dobrze odczyta temat naszej strony. Np. słowo “rower” może być użyte w tekście jako: rowerowy, rowerowych, rowerek, jednoślad, rowery, bmx, górski, bicykl, damka, dwa kółka, składak itp. Ważnym elementem są także słowa kluczowe z długim ogonem. Na przykład zamiast “rowery miejskie”, wpiszesz “ tanie rowery miejskie kellys”. Tą drugą frazę nazywa się słowem kluczowym z długim ogonem. Opisuje ona dokładnie to, czego internauta szuka. Użytkownicy, którzy wpisują takie hasło w wyszukiwarkę są nastawieni na kupno, jest ich o wiele mniej niż standardowych wyszukiwaczy ale za to wiedzą czego szukają i są skłonni kupić dany produkt.
Które miejsca warto pozycjonować?
Bardzo istotną rzeczą jest pozycjonowanie tytułu oraz treści strony. Warto, zawrzeć tam, jak najlepsze słowa kluczowe dla tematu strony. Znaczenie mają także nagłówki – h1, h2 itd, należy pamiętać o tym, by umieszczać je w odpowiedniej kolejności. Np. h3 nie może zostać użyty przed h1.
Pozycjonowanie jest istotnie, a przynajmniej powinno być, dla wszystkich tych, którzy mają własne biznesy i przedsiębiorstwa. Ważne jest to, by dzięki pozycjonowaniu zaistnieć w internecie i sprawić, by Twoja strona, była na jak najwyższej pozycji, w wyszukiwarkach Google. Tym sposobem, każdy internauta chcący wyszukać treści, którymi się zajmujesz, będzie w stanie szybko i sprawnie odnaleźć Twoją stronę!
ZOBACZ WIĘCEJ AKTUALNOŚCI

Czym są brandowe słowa kluczowe?
10.09.2020Słowa kluczowe, nazywane są inaczej frazami kluczowymi. Odgrywają one ogromną rolę w pozycjonowaniu sklepu, gdyż wykorzystywane są przez naszych potencjalnych klientów, podczas wyszukiwania konkretnych informacji w wyszukiwarkach internetowych. Dlatego też frazy kluczowe powinny jak najwierniej określać to, co możemy znaleźć na danej stronie www. Istnieje wiele rodzajów słów kluczowych. Są to między innymi: brandowe słowa […]
Czytaj więcej
Czym jest content strony?
24.08.2020Content – gdzieś już słyszałeś/aś to pojęcie, ale nie do końca wiesz co ono oznacza. Zastanawiasz się więc co właściwie się pod nim kryje? Jeśli tak, to ten artykuł jest właśnie dla Ciebie! Dzięki nam dowiesz się nie tylko, co to jest content, ale także jak go tworzyć, tak aby był skuteczny i atrakcyjny dla […]
Czytaj więcej
Czym jest grupa docelowa?
19.08.2020Zakładając firmę, na pewno wiele razy zastanawiałeś się: od czego rozpocząć działania marketingowe, aby były skuteczne i trafiały do szerokiego grona klientów? Być może podjąłeś już nawet próbę stworzenia kampanii, ale okazała się ona nietrafiona i tylko straciłeś czas i pieniądze? Zanim podejmiesz jakiekolwiek działania, proponujemy zacząć od określenia grupy docelowej, które pomoże w stworzeniu […]
Czytaj więcej