eCommerce w świecie detailingu
środa, 30.01.2019Witajcie! Zapraszamy w kolejną podróż przez wszystkie etapy optymalizacji sklepu internetowego. Dzisiaj omówimy przemianę sklepu MrCleaner.pl, który działa w branży kosmetyki samochodowej i detailingu od 2004. Niestety dopiero w 2016 marka wpadła w nasze ręce i dostała duży napęd. Przekonajcie się, jak wiele można zyskać na profesjonalnym, kompleksowym wsparciu IT i wzmocnieniu działań marketingowych!
SPECYFIKACJA |
Sklep MrCleaner był jednym z naszych pierwszych, większych klientów. W chwili przepięcia i migracji współczynnik konwersji wynosił średnio 0,8%. Głównym oczekiwaniem klienta była zmiana platformy e-commerce na nowszą z powodu braku możliwości rozwoju, automatyzacji procesów zakupowych i procesów realizacji zamówień na ówczesnej wersji sklepu.
GŁÓWNE WYMAGANIA KLIENTA OD NOWEJ PLATFORMY:
- Automatyzacja procesów realizacji zamówień
- Zaawansowane zarządzanie zamówieniami
- Poprawa wydajności platformy ecommerce
- Możliwość integracji sklepu internetowego z porównywarkami
- Możliwość automatyzacji sprzedaży allegro
- Wdrożenie responsywnego szablonu graficznego sklepu
- Możliwość automatyzacji komunikacji z klientem
- Możliwość tworzenia zestawów produktowych
- Możliwość tworzenia Landing Page’y pod różnorodne akcje promocyjne na sklepie
- Możliwość integracji sklepu internetowego z zewnętrznymi narzędziami wspomagającymi sprzedaż
- Możliwość integracji drukarki i generowania paragonów do zamówień
- Możliwość rozwoju platformy o moduł B2B
- Możliwość wdrożenia Multistore dla sklepu internetowego
W pierwszym etapie pracy przygotowaliśmy specyfikację migracji sklepu na platformę ATOMSTORE, która nie tylko odpowiadała na potrzeby klienta, ale też dała duże możliwości rozwoju i jeszcze większej pole do automatyzacji procesów zakupowych w sklepie internetowym klienta.
ETAP 1: MIGRACJA |
Najbardziej czasochłonnym etapem procesu migracji było wdrożenie dedykowanej, dostarczonej przez klienta szaty graficznej sklepu internetowego. W tym czasie nasi koderzy i programiści zajęli się konfiguracjami sklepu.
DZIAŁANIA KONFIGURUJĄCE I WDROŻENIOWE WYKONANE NA SKLEPIE:
- Konfiguracją nowej platformy sklepu
- Integracją form dostawy oraz płatności
- Integracją statusów zamówień
- Wdrożeniem szablonu allegro
- Konfiguracją procesu automatyzacji sprzedaży
W kolejnych krokach, po pocięciu i zakodowaniu grafiki przez programistów przeprowadziliśmy audyt wdrożonej grafiki aby upewnić się, że wszystkie wytyczne ze specyfikacji projektu graficznego zostały prawidłowo zaimplementowane. W dalszym etapie migracji przeprowadziliśmy import zamówień oraz produktów, audyt i testy działania platformy sklepowej. Dwa miesiące później, w marcu 2016 zrealizowaliśmy przepięcie sklepu z przestarzałej platformy na obecną. Od tego czasu współpracujemy z klientem, realizując kolejne kroki z długofalowej strategii rozwoju jego firmy.
ETAP 2: ROZWÓJ |
Każda migracja ma pewne wspólne elementy. Podobnie jak w innych przypadkach, po wdrożeniu nowej platformy musieliśmy przypilnować indeksowania w googlach, feedy w porównywarkach, uzupełnić przekierowania 301. Na przestrzeni kwietnia 2017 roku zadbaliśmy o to, aby sprzedaż się ustabilizowała: zadbaliśmy o optymalizację feedów w porównywarkach, wsparcie techniczne i merytoryczne klienta w bieżącej obsłudze zamówień, wdrożenie przekierowań 301, segmentacja klientów i subskrybentów sklepu. Kolejnym krokiem były działania serwisowe.
DZIAŁANIA USPRAWNIAJĄCE PROCESY ZAKUPOWE:
- Integracja i optymalizacja porównywarek produktów
- Projekt i wdrożenie responsywnego szablonu newselettera
- Prowadzenie kampanii email marketingowych
- Wprowadzenie do oferty bonów podarunkowych
- Konfiguracja i wdrożenie programu lojalnościowego
- Prowadzenie działań On-Site SEO: dodawanie metatreści i opisów dla producentów, kategorii i podkategorii produktów, rozbudowanie opisów produktów, utworzenie szeregu stron statycznych z treściami marketingowymi i informacyjny przyjaznych SEO
- Kompleksowe wdrożenie standardów RODO
- Konfiguracja Facebook Pixela
- Konfiguracja i automatyzacja email marketingu: przypomnienia o produktach, zakupach, porzuconych koszykach, odpowiedzi email na akcje klientów na sklepie
- Wdrożenie multistore i postawienie siostrzanego sklepu w innej domenie, zarządzanego z jednego panelu administracyjnego sklepu – matki
- Wdrożenie dodatkowych, dedykowanych funkcjonalności umożliwiających obsługę klientów sektora B2B
- Nadzór kampanii AdWords prowadzonych przez naszych partnerów
- Monitorowanie statystyk odwiedzin i konwersji, regularne audyty jakościowe oraz ilościowe i bieżące reagowanie na rosnące potrzeby klientów
EFEKTY WSPÓŁPRACY |
Jak wiadomo, zadowolenie klienta najlepiej w liczbach w twardych danych, czyli liczbach i słupkach. W analizie porównawczej wykorzystaliśmy dane z okresu roku przed migracją (03.2014 – 03.2016) oraz dwóch lat po migracji (04.2016 – 04.2018). Jakie są efekty naszej współpracy z MrCleaner?
- Wzrost liczby złożonych zamówień aż o 270%
- Wzrost liczby odwiedzin strony o 160%
- Spadek odrzuceń witryny o 7,5%
- Wzrost czasu spędzanego na stronie o blisko 20%
RUCH Z POSZCZEGÓLNYCH KANAŁÓW:
- Ruch z kanału AdWords wzrósł o ponad 2 212%
- Ruch organiczny wzrósł o 82%
- Ruch z kanału social media wzrósł o 168%
- Ruch bezpośredni wzrósł o 73%
EFEKT WDROŻENIA RESPONSYWNEGO SZABLONU RWD SKLEPU:
- Ruch z urządzeń mobilnych wzrósł w sumie o 216%
- 401% z urządzeń mobilnych i 25% z tabletów
Wdrożenie responsywnego szablonu sklepu internetowego przyniosło blisko 490% więcej zamówień z kanałów mobile na przestrzeni ostatniego roku. Brawo My!