Dobrze zaprojektowane logo, stanowiące główny element identyfikacji wizualnej, umożliwia potencjalnemu odbiorcy na szybsze zaprzyjaźnienie się z naszą marką, wzbudza zaufanie oraz zainteresowanie, które prowadzi do sprzedaży produktów, a także w niektórych przypadkach, stanowi element, którym warto się pochwalić. Za przykład, doskonale może posłużyć tu logo Starbucks czy Converse, które obecnie już na stałe weszło do mody oraz trendów i pojawia się na milionach zdjęć użytkowników Instagrama.
Kiedy, warto pomyśleć o zmianie wyglądu logo?
Wiemy, że decyzja o zmianie logo nie należy do najłatwiejszych. Zazwyczaj, przyzwyczajeni do starego wzoru logo, boimy się, że nie stanie się ono rozpoznawalne lub klienci uznają je po prostu za brzydkie, a my jedynie stracimy pewną sumę pieniędzy. Takie myślenie, na pewno nie polepszy stanu naszej firmy i nie pozwoli nam podążać z duchem coraz to nowszych możliwości, zarówno graficznych jak i projektowych. Czy tego chcemy czy nie, z biegiem czasu, pojawią się sytuacje i momenty, kiedy zmiana wyglądu logo jest już zwyczajnie konieczna. Przejrzyj zaprezentowane poniżej punkty i sprawdź, kiedy warto postawić na coś nowego!
Logo warto zmienić gdy:
- zostało ono wykonane na początku działalności firmy i nie spełnia już panujących obecnie, nowoczesnych standardów identyfikacji wizualnej,
- planujesz zmianę nazwy firmy lub produktów,
- logo wypada źle na tle innych firm konkurencyjnych,
- poszerzasz asortyment lub usługi i rozwijasz swoją firmę,
- zauważasz, że Twoja firma się nie rozwija,
- obecne logo nie zostało wykonane w sposób profesjonalny,
- chciałbyś poszerzyć i dotrzeć do większego grona odbiorców,
- planujesz wyjść ze swoimi produktami na rynek zagraniczny i potrzebujesz dostosowanego do tamtych standardów logotypu.
Zmiana logo jest na pewno wielką szansą i nie należy się jej obawiać. Pamiętajmy, marka to nie tylko sam produkt, a rebranding nie wiąże się wyłącznie ze zmianą logo. Na brand składa się cała masa cech, które kategoryzują i wartościują markę. Zmiana wizerunku firmy i szeroko pojęty rebranding, pozwala nam zakomunikować odbiorcy o zmianach i udoskonaleniach, które zachodzą w obrębie danej marki i pokazują jej dynamiczny rozwój.