Dowiedz się, czym jest Voice Marketing!

środa, 19.02.2020

Robienie zakupów przez Internet jest już tak naturalną czynnością, że nawet nie trzeba zwracać uwagi na płynące z tego korzyści. Jednak w tym wypadku musimy zasiąść na kanapie z laptopem, smartfonem lub tabletem, trochę poklikać, wprowadzić kilka danych, no i zapłacić. A co byś powiedział na możliwość robienia zakupów podczas jazdy samochodem? OK, może nie Ty, bo zalecamy skupić się na prowadzeniu auta, ale może Twój pasażer, albo Ty, gdy stoisz w długim korku. Brzmi jak film science fiction?

Trochę tak, ale asystenci głosowi nie są już dzisiaj niczym niecodziennym. Asystent Google cieszy się sporą popularnością i wykonuje proste polecenia głosowe. Chętnie korzystamy z funkcji głosowych systemów infotainment w samochodach, które wyznaczają trasę w nawigacji lub inicjują połączenie telefoniczne. Technologia nas otacza, bo jej chcemy i jej potrzebujemy, ale kto z nas nie myśli, że chciałby wrócić do „klasycznego” sposobu na zakupy. Powiedzenia „dzień dobry”, przedstawienia swoich potrzeb i otrzymania pomocy ze strony sprzedawcy.

Poznajcie voice marketing, którego założeniem jest wprowadzenie rewolucji w dotychczasowym zakupowym user experience. Coraz głośniej mówi się, że optymalizacja stron internetowych pod kątem asystentów głosowych, będzie decydować, kto będzie wiódł prym w wyszukiwarkach. Eksperci wskazują, że branża e-commerce jak najszybciej powinna pracować nad połączeniem swoich platform sprzedażowych z głosowymi asystentami. Zaznaczają przy tym, że do końca 2020 roku nawet połowa wszystkich zapytań w wyszukiwarkach, będzie odbywać się właśnie za pośrednictwem mowy.

Mówimy tu oczywiście o integracji z Asystentem Google, któremu sporo można zarzucić, ale to jednak ekosystem Google jest kluczowy. W najprostszej formie, zadając pytanie asystentowi, algorytm wybiera najlepszą odpowiedź i kieruje użytkownika do konkretnej strony. W porównaniu do standardowej wyszukiwarki jest to działanie mocno okrojone, bo w edycji klasycznej otrzymujemy kilkanaście stron z wynikami – do wyboru do koloru. W przypadku Asystenta Google kluczowym działaniem jest pozycjonowanie witryny w taki sposób, aby zawsze była na szczycie listy i algorytm proponował ją jako pierwszą. To nakazuje specjalistom przeanalizowanie treści dostępnych na stronach internetowych i ich ciągłe optymalizowanie, aby pozycja strony w wyszukiwarce rosła, dotarła na szczyt i co najważniejsze – utrzymała się tam. Konkurencja nie śpi i też rozwija swoje strony, dlatego chcąc, aby klient dotarł do nas z poziomu Asystenta Google termin „wystarczy” nie występuje. W przypadku asystentów głosowych należy stawiać na frazy z długiego ogona, bo mają one naturalny wydźwięk, a już od dawna wiadomo, że Google lubi naturalność w działaniach SEO. Oczywiście trzeba też zadbać o różnorodność słów kluczowych i sięgnąć po zagadnienia semantyki.

Jak to wszystko ma się do zakupów? To, że stojąc w kroku, będziemy mogli powiedzieć „Hej, Google!” i kupić na przykład buty. „Hej, Google! Szukam czarnych męskich butów w rozmiarze 44 na płaskiej podeszwie, najlepiej marki Nike, tańsze niż 300 złotych”. Tu asystent widzi przynajmniej dwie frazy typu long tail i proponuje najlepszy wynik, pokazuje zdjęcie oraz cenę. Za buty możemy zapłacić korzystając np. z usługi Google Pay, a przy wypełnianiu zamówienia możemy skorzystać z autouzupełniania danych, które są zapisane na naszym koncie użytkownika. Trzeba pamiętać, że z tego rodzaju wyników wyszukiwania będą korzystać głównie użytkownicy (klienci), którzy są gdzieś na szczycie lejka sprzedażowego i nie mają żadnych szczególnych preferencji związanych ze sklepem, w którym kupują. Jednak tym nie należy się przejmować, bo przecież prowadząc klasyczne działania SEO, również walczymy o to, aby dotrzeć do nowych klientów i budować ich świadomość. Mniej więcej wychodzi więc na to samo.

Sprzedaż to jedno, ale obsługa klienta i prosta pomoc techniczna to drugie. Asystent głosowy również może zostać skonfigurowany pod kątem tych dwóch elementów. Klient nie będzie musiał przeszukiwać witryny, aby znaleźć sekcję FAQ, czy pisać wiadomości z prośbą o rozwiązanie jego kłopotów. Będzie mógł zadać pytanie asystentowi, a ten, na podstawie zawartości witryny, odpowie mu albo przekieruje do odpowiedniej podstrony lub zainicjuje połączenie z konsultantem.

Słowem podsumowania. Asystent Google i asystenci głosowi w ogóle to przyszłość, z którą im szybciej się zaprzyjaźnimy, tym lepiej dla nas. Branża e-commerce nieustannie musi szukać nowych kanałów komunikacji ze stałymi klientami, ale też naprowadzać na siebie nowe osoby. Planując działania rozwojowe w sklepie internetowym, zwrócenie uwagi na optymalizację treści pod kątem voice marketingu, powinno być kluczowym elementem.

Wiemy, czego wymaga przyszłość i rozwój technologiczny. Jeżeli jesteś zainteresowany wdrożeniem voice marketingu w swoim e-commerce – skontaktuj się z nami. Czekamy na Twój ruch!

ZOBACZ WIĘCEJ AKTUALNOŚCI

Otwieralność newslettera: 5 kluczowych czynników

04.08.2020

Jeżeli interesowałeś/aś się już kiedyś tematem Newsletterów, to wiesz, że krąży wokół nich wiele kontrowersji. Śledząc artykuły czy fora internetowe, można napotkać na swojej drodze wiele sprzecznych informacji. Czy warto więc wprowadzić Newsletter do swojej działalności, jako jeden z przekazów informacji? My uważamy, że tak! Dlatego zostań z nami i sam się przekonaj! Zacznijmy od […]

Czytaj więcej

Poszukiwany koder!

20.02.2020

Jesteś multizadaniowy? Skupiony? Czujny? Masz techniczne / informatyczne umiejętności i łatwość nawiązywania kontaktów? Wiesz co to jest HTML? Lubisz pracować w zespole? Potrafisz spinać w całość różne elementy projektu? Najpierw analizujesz, potem działasz? Wiesz, czym się różni AdWords od AdSense’a? Stawiasz na nieustanny rozwój? Nie boisz się wyzwań? Jeżeli odpowiedziałeś TAK więcej niż 6 razy, a komputer jest Twoim przyjacielem, to stanowisko pracy jest odpowiednie dla Ciebie! Zrób krok do przodu i wyślij nam swoje CV!

Czytaj więcej

Poszukiwany grafik / designer

20.02.2020

Photoshop i Illustrator to Twoje alter-ego? Chciałbyś wykorzystać swoje umiejętności graficzne i przełożyć swoją kreatywność na dynamiczną branżę e-commerce oraz wyznaczyć nową jakość estetyki w polskim internecie? Jeżeli masz choć trochę doświadczenia przy projektach e-commerce i budowaniu stron internetowych, orientujesz się w trendach sprzedaży, marketingu, mediów społecznościowych, czekamy na Twoje zgłoszenie! Zapewniamy pełną wyzwań pracę na froncie przy wdrożeniach najlepszych systemów e-commerce w kraju.    

Czytaj więcej