Czym jest audyt SEO i dlaczego jest tak ważny

czwartek, 13.08.2020

W głowie kiełkuje Ci pomysł na biznes? Chcesz zacząć działać w branży e-commerce? A może masz już własny sklep internetowy, ale nie przyciąga on tylu klientów ilu byś sobie życzył? Jeśli zastanawiasz się dlaczego tak jest oraz co możesz zrobić aby poprawić parametry i znaleźć się na szczycie listy wyników wyszukiwania – już teraz dowiedz się czym jest audyt SEO!

Audyt SEO jest to kompleksowa analiza sklepu internetowego, pod kątem technicznym, która ma na celu przekazanie informacji zwrotnej dotyczącej zarówno słabych jak i mocnych stron sklepów i stron internetowych. Zadaniem oceny strony www pod kątem seo jest odnalezienie obszarów, które wymagają poprawy, a także umocnienie pozycji w wyszukiwarkach.
Ważne jest, aby analizę SEO wykonywać cyklicznie, ze względu na nieustannie zmieniające się algorytmy wyszukiwarek. Regularność działań SEO zapewni bycie na bieżąco ze zmianami tych algorytmów, a także pozwoli ustalić spójną koncepcję działań.
Oprócz wyżej wymienionych zalet, audyt seo umożliwia również śledzenie działań konkurencji. Analiza ta jest podstawą do zrozumienia działań konkurencji oraz pozwala na to, aby znaleźć się o krok przed nią.

Co zawiera Audyt SEO?

Audyt SEO powinien zawierać analizę czynników takich jak:

  1. Analiza strony pod kątem wyników wyszukiwania
  2. Tytuły i meta tagi- czyli podstawowe elementy, wpływające na widoczność strony
  3. Słowa kluczowe (Analiza Key)- analiza doboru słów kluczowych
  4. Treść (Content)- jakościowa i ilościowa analiza treści na stronie, analiza zawartości podstron, blogi, opisy produktów itp…
  5. Budowa strony- sprawdzenie kodów na stronie, szybkości ładowania się strony, wielkości nagłówków, optymalizacji itp…
  6. Struktura strony
  7. Linkowanie wewnętrzne
  8. Linkowanie zewnętrzne
  9. Poprawność adresów URL
  10. Analiza konkurencji

Kiedy wykonać Audyt SEO?

  1. Kiedy zaczynasz budować nowy sklep internetowy
    Pozwala to na oszczędność czasu i pieniędzy, gdyż wszelkie działania SEO są wdrażane już w trakcie budowy strony, co pozwala uniknąć większości błędów oraz straty czasu na ich naprawę.

  2. Przy odświeżaniu istniejącego już sklepu internetowego
    Prężnie rozwijająca się konkurencja oraz wciąż zmieniające się standardy, powodują, iż łatwo utracić wysoką pozycję w wyszukiwarkach. Dlatego też, jeśli chcesz być na bieżąco, wciąż piąć się w górę i zamiast tracić zainteresowanie klientów wciąż przyciągać ich coraz więcej- wprowadź analizę SEO podczas działań mających na celu odświeżenie twojej strony.

  3. Gdy widoczność spada!
    Nagły spadek widoczności, to sygnał, że coś dzieje się nie tak, jak powinno. W takim wypadku Analiza SEO pozwala na szybkie wykrycie słabego punktu oraz wprowadzenie wszelkich działań, mających na celu przywrócenie stronie widoczności w wyszukiwarkach.

Jakie efekty uzyskasz dzięki Audytowi Seo?

Głównym założeniem Audytu SEO jest zwiększenie widoczności w sieci, a co za tym idzie, dotarcie do większego grona odbiorców. Dzięki wdrożeniu audytu, z pewnością zauważysz zwiększenie widoczności słów kluczowych, zdobycie wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania Google oraz ogólną poprawę wyglądu i kondycji strony. Wszelkie te działania, prowadzą do uzyskania najważniejszej rzeczy- zwiększenia sprzedaży na stronie!

Jeśli potrzebujesz pomocy w przeprowadzeniu Audytu SEO, pozwól nam sobie pomóc! Jesteśmy gronem specjalistów, z wieloletnim doświadczeniem. Chętnie sprawdzimy Twój sklep i stworzymy koncepcję komunikacji marki, która pomoże Ci rozwinąć skrzydła w branży e-commerce. Nie pozwól nam czekać!

ZOBACZ WIĘCEJ AKTUALNOŚCI

Czym są brandowe słowa kluczowe?

10.09.2020

Słowa kluczowe, nazywane są inaczej frazami kluczowymi. Odgrywają one ogromną rolę w pozycjonowaniu sklepu, gdyż wykorzystywane są przez naszych potencjalnych klientów, podczas wyszukiwania konkretnych informacji w wyszukiwarkach internetowych. Dlatego też frazy kluczowe powinny jak najwierniej określać to, co możemy znaleźć na danej stronie www. Istnieje wiele rodzajów słów kluczowych. Są to między innymi: brandowe słowa […]

Czytaj więcej

Czym jest content strony?

24.08.2020

Content – gdzieś już słyszałeś/aś to pojęcie, ale nie do końca wiesz co ono oznacza. Zastanawiasz się więc co właściwie się pod nim kryje? Jeśli tak, to ten artykuł jest właśnie dla Ciebie! Dzięki nam dowiesz się nie tylko, co to jest content, ale także jak go tworzyć, tak aby był skuteczny i atrakcyjny dla […]

Czytaj więcej

Czym jest grupa docelowa?

19.08.2020

Zakładając firmę, na pewno wiele razy zastanawiałeś się: od czego rozpocząć działania marketingowe, aby były skuteczne i trafiały do szerokiego grona klientów? Być może podjąłeś już nawet próbę stworzenia kampanii, ale okazała się ona nietrafiona i tylko straciłeś czas i pieniądze? Zanim podejmiesz jakiekolwiek działania, proponujemy zacząć od określenia grupy docelowej, które pomoże w stworzeniu […]

Czytaj więcej