Czym jest content strony?
poniedziałek, 24.08.2020
Content – gdzieś już słyszałeś/aś to pojęcie, ale nie do końca wiesz co ono oznacza.
Zastanawiasz się więc co właściwie się pod nim kryje? Jeśli tak, to ten artykuł jest właśnie dla Ciebie! Dzięki nam dowiesz się nie tylko, co to jest content, ale także jak go tworzyć, tak aby był skuteczny i atrakcyjny dla Twoich odbiorców. Przejdźmy więc do konkretów…
Najprościej ujmując- content jest to nic innego jak treść strony/ sklepu internetowego. Pojęcie to nie odnosi się jednak tylko do tekstów znajdujących się na stronie, ale dotyczy także między innymi: wszystkich podstron, landing pages, opisów kategorii i podkategorii, blogów, aktualności, newsletterów, słowniczków pojęć, zbiorów najczęściej zadawanych pytań, plików graficznych, tytułów, strumieni wideo itd…czyli całej zawartości merytorycznej sklepu.
Stworzenie ciekawego sklepu internetowego, pozornie może wydawać się prostym zadaniem, jednak musisz pamiętać, że treść, którą umieszczasz na stronie, ma nie tylko być interesująca dla odbiorców, ale jej głównym celem jest wspomaganie działań SEO oraz budowanie lojalności i zaufania, które mają na celu przyciągnięcie jak największej liczby czytelników, a co za tym idzie zwiększenie ruchu na twojej stronie.
Jak więc stworzyć dobrą treść na stronę lub sklep internetowy? Na początek musisz poznać kilka zasad tworzenia dobrego contentu.
1. Po pierwsze – zastanów się dla kogo piszesz
Zanim zabierzesz się za pisanie tekstów, poznaj swoich odbiorców. Zrób dokładną analizę grupy docelowej, dzięki której będziesz mógł stworzyć zawartość interesującą dla konkretnej grupy odbiorców. Przykładowo: Jeśli twoim odbiorcą mają być osoby młode, użyj prostego języka, zwracaj się do czytelnika bezpośrednio. Jeśli natomiast chcesz trafić do klienta biznesowego- postaw na formalność, użyj branżowego języka i pokaż swój profesjonalizm. Poznanie potrzeb Twoich odbiorców, pozwoli Ci stworzyć wartościowe treści oraz sprawić, że osoba, która raz trafi na twoją stronę- na pewno do niej powróci.
2. Zrób analizę Key i ustal zainteresowania klienta
Pamiętaj, że słowa kluczowe, generują ilość wejść na stronę. Dlatego kolejnym krokiem jest zrobienie dogłębnej analizy Key. Dobór odpowiednich fraz kluczowych oraz umieszczenie ich w treści i nagłówkach znajdujących się na stronie, pozwoli potencjalnemu czytelnikowi na łatwe znalezienie Twojego artykułu. Wpłynie to też na Twoją pozycję na listach wyników wyszukiwania Google.
3. Stwórz chwytliwy nagłówek
Podstawą tworzenia dobrego artykułu, jest zainteresowanie czytelnika. Dlatego nie zwlekaj i zrób to od razu- za pomocą chwytliwego nagłówka. Pamiętaj! Nie ważne jak wartościowy artykuł stworzysz, nikt go nie przeczyta, jeśli nie zastosujesz odpowiedniego nagłówka, którego zadaniem jest zaproszenie czytelnika do dalszego zapoznania się z treścią. Pamiętaj również o frazach kluczowych. Nagłówek to idealne miejsce na ich umieszczenie!
4. Stwórz odpowiednią formę tekstu
Jeśli zdarzyło Ci się czytać tekst pisany jednym ciągiem, bez podtytułów, akapitów czy wcięć, to wiesz, że prawdopodobnie nikt nie przeczytał go do końca. Nauczony doświadczeniem, spraw by twój artykuł skupiał się nie tylko na zawartości merytorycznej, ale także był przyjemny dla oka. Dobór odpowiedniej formy, sprawi, że czytelnik będzie chciał brnąć głębiej i nawet się nie zorientuje kiedy dojdzie do końca artykułu.
5. Postaw na grafikę
Pamiętaj, że content to nie tylko tekst, ale cała zawartość merytoryczna strony. Dlaczego jednak to akurat grafika ma tak duże znaczenie? Spróbuj spojrzeć oczami swojego odbiorcy. Gdy wchodzisz na stronę, co robisz w pierwszej kolejności? Dokładnie. Najpierw szybko ją skanujesz, sprawdzając jej zawartość oraz szukając interesującej Cię treści. Dlatego pamiętaj, jak niewiele czasu masz na przykucie uwagi czytelnika. Udowodnione jest, że mózg o wiele szybciej radzi sobie z obrazem, niż z tekstem. Co więcej, przekaz wizualny, powoduje większą liczbę udostępnień i pomaga zwiększyć ruch na Twojej stronie. Zadbaj więc o szatę graficzną, użyj kolorów, stwórz ciekawe banery i pamiętaj aby nie przesadzić.
Wiesz już czym jest content, a także jakie są jego podstawowe zasady. Trzymaj się ich i pomóż Google zidentyfikować Twój tekst. Na pewno pozytywnie wpłynie to na odbiór Twojej strony oraz przyciągnie grono odbiorców, którzy zostaną z Tobą na dłużej.
Zachęcamy również do skorzystania z Naszej pomocy. Jako specjaliści, pomożemy Ci zaoszczędzić czas, a także sprawić, że Twój sklep internetowy będzie wyjątkowy interesujący. Skontaktuj się z nami, a chętnie rozwiejemy wszelkie Twoje wątpliwości.
ZOBACZ WIĘCEJ AKTUALNOŚCI

Wszystko co się zaczyna, musi się kiedyś skończyć…
02.02.2022Wszystko co się zaczyna musi się kiedyś skończyć, ale to nie oznacza, że znikamy na dobre! Zaczynamy po prostu nową przygodę, na horyzoncie pojawił się nowy projekt, który jest szansą na wprowadzenie innowacyjnego rozwiązania dla naszych klientów. Zmieniamy się, mamy nadzieję, że na lepsze. Przemianę przechodzi nie tylko nasza strona, ale i też schemat naszego […]
Czytaj więcej
Technologia PWA – czyli czym dokładnie jest Progressive Web Application.
16.06.2021Historia PWA sięga roku 2000, ale to dzięki Google technologia ta zyskała dużą popularność w bardzo krótkim czasie, tworząc zupełnie nowy obraz aplikacji mobilnych. Progressive Web Application to miejsce, w którym firmy odnajdą sporo niebagatelnych rozwiązań – technologia PWA wynosi standardowe strony internetowe na wyższy poziom. Podejście teoretyczne – czym są Progressive Web App? Co […]
Czytaj więcej
Platforma AtomStore – dlaczego warto ją wybrać?
20.05.2021Aby Twój sklep internetowy, mógł być chętnie odwiedzaną, wygodną i intuicyjną platformą sprzedażową, wymaga solidnej podstawy – systemu sklepowego jakim jest AtomStore! Czym jest AtomStore? AtomStore to wysokiej jakości system e-Commerce, służący do kompleksowej obsługi sklepów internetowych. Platforma ta oferuje szeroko rozbudowane funkcjonalności, które do niedawna dostępne były jedynie u takich gigantów sprzedaży jak np. […]
Czytaj więcej