Czym jest audyt SEO i dlaczego jest tak ważny | Doradztwo Ecommerce

Czym jest audyt SEO i dlaczego jest tak ważny

czwartek, 13.08.2020

W głowie kiełkuje Ci pomysł na biznes? Chcesz zacząć działać w branży e-commerce? A może masz już własny sklep internetowy, ale nie przyciąga on tylu klientów ilu byś sobie życzył? Jeśli zastanawiasz się dlaczego tak jest oraz co możesz zrobić aby poprawić parametry i znaleźć się na szczycie listy wyników wyszukiwania – już teraz dowiedz się czym jest audyt SEO!

Audyt SEO jest to kompleksowa analiza sklepu internetowego, pod kątem technicznym, która ma na celu przekazanie informacji zwrotnej dotyczącej zarówno słabych jak i mocnych stron sklepów i stron internetowych. Zadaniem oceny strony www pod kątem seo jest odnalezienie obszarów, które wymagają poprawy, a także umocnienie pozycji w wyszukiwarkach.
Ważne jest, aby analizę SEO wykonywać cyklicznie, ze względu na nieustannie zmieniające się algorytmy wyszukiwarek. Regularność działań SEO zapewni bycie na bieżąco ze zmianami tych algorytmów, a także pozwoli ustalić spójną koncepcję działań.
Oprócz wyżej wymienionych zalet, audyt seo umożliwia również śledzenie działań konkurencji. Analiza ta jest podstawą do zrozumienia działań konkurencji oraz pozwala na to, aby znaleźć się o krok przed nią.

Co zawiera Audyt SEO?

Audyt SEO powinien zawierać analizę czynników takich jak:

  1. Analiza strony pod kątem wyników wyszukiwania
  2. Tytuły i meta tagi- czyli podstawowe elementy, wpływające na widoczność strony
  3. Słowa kluczowe (Analiza Key)- analiza doboru słów kluczowych
  4. Treść (Content)- jakościowa i ilościowa analiza treści na stronie, analiza zawartości podstron, blogi, opisy produktów itp…
  5. Budowa strony- sprawdzenie kodów na stronie, szybkości ładowania się strony, wielkości nagłówków, optymalizacji itp…
  6. Struktura strony
  7. Linkowanie wewnętrzne
  8. Linkowanie zewnętrzne
  9. Poprawność adresów URL
  10. Analiza konkurencji

Kiedy wykonać Audyt SEO?

  1. Kiedy zaczynasz budować nowy sklep internetowy
    Pozwala to na oszczędność czasu i pieniędzy, gdyż wszelkie działania SEO są wdrażane już w trakcie budowy strony, co pozwala uniknąć większości błędów oraz straty czasu na ich naprawę.

  2. Przy odświeżaniu istniejącego już sklepu internetowego
    Prężnie rozwijająca się konkurencja oraz wciąż zmieniające się standardy, powodują, iż łatwo utracić wysoką pozycję w wyszukiwarkach. Dlatego też, jeśli chcesz być na bieżąco, wciąż piąć się w górę i zamiast tracić zainteresowanie klientów wciąż przyciągać ich coraz więcej- wprowadź analizę SEO podczas działań mających na celu odświeżenie twojej strony.

  3. Gdy widoczność spada!
    Nagły spadek widoczności, to sygnał, że coś dzieje się nie tak, jak powinno. W takim wypadku Analiza SEO pozwala na szybkie wykrycie słabego punktu oraz wprowadzenie wszelkich działań, mających na celu przywrócenie stronie widoczności w wyszukiwarkach.

Jakie efekty uzyskasz dzięki Audytowi Seo?

Głównym założeniem Audytu SEO jest zwiększenie widoczności w sieci, a co za tym idzie, dotarcie do większego grona odbiorców. Dzięki wdrożeniu audytu, z pewnością zauważysz zwiększenie widoczności słów kluczowych, zdobycie wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania Google oraz ogólną poprawę wyglądu i kondycji strony. Wszelkie te działania, prowadzą do uzyskania najważniejszej rzeczy- zwiększenia sprzedaży na stronie!

Jeśli potrzebujesz pomocy w przeprowadzeniu Audytu SEO, pozwól nam sobie pomóc! Jesteśmy gronem specjalistów, z wieloletnim doświadczeniem. Chętnie sprawdzimy Twój sklep i stworzymy koncepcję komunikacji marki, która pomoże Ci rozwinąć skrzydła w branży e-commerce. Nie pozwól nam czekać!

ZOBACZ WIĘCEJ AKTUALNOŚCI

Wszystko co się zaczyna, musi się kiedyś skończyć…

02.02.2022

Wszystko co się zaczyna musi się kiedyś skończyć, ale to nie oznacza, że znikamy na dobre! Zaczynamy po prostu nową przygodę, na horyzoncie pojawił się nowy projekt, który jest szansą na wprowadzenie innowacyjnego rozwiązania dla naszych klientów. Zmieniamy się, mamy nadzieję, że na lepsze. Przemianę przechodzi nie tylko nasza strona, ale i też schemat naszego […]

Czytaj więcej

Technologia PWA – czyli czym dokładnie jest Progressive Web Application.

16.06.2021

Historia PWA sięga roku 2000, ale to dzięki Google technologia ta zyskała dużą popularność w bardzo krótkim czasie, tworząc zupełnie nowy obraz aplikacji mobilnych. Progressive Web Application to miejsce, w którym firmy odnajdą sporo niebagatelnych rozwiązań – technologia PWA wynosi standardowe strony internetowe na wyższy poziom. Podejście teoretyczne – czym są Progressive Web App? Co […]

Czytaj więcej

Platforma AtomStore – dlaczego warto ją wybrać?

20.05.2021

Aby Twój sklep internetowy, mógł być chętnie odwiedzaną, wygodną i intuicyjną platformą sprzedażową, wymaga solidnej podstawy – systemu sklepowego jakim jest AtomStore! Czym jest AtomStore? AtomStore to wysokiej jakości system e-Commerce, służący do kompleksowej obsługi sklepów internetowych. Platforma ta oferuje szeroko rozbudowane funkcjonalności, które do niedawna dostępne były jedynie u takich gigantów sprzedaży jak np. […]

Czytaj więcej