AT-Outlet od A do Z
środa, 30.01.2019Jesteśmy zdania, że każdy problem ma rozwiązanie. Potwierdzają to kolejne wyzwania, na jakie trafiamy w naszej pracy. Jeżeli zastanawiacie się, co można zrobić w sklepie przez rok, zapraszamy do sprawdzenia cyklu case study. Tym razem na muszce trzymamy AT-Outlet.pl – dość duży, genialny sklep internetowy, który oferuje recykling sprzętu i proponuje klientom sprawne używane, poleasingowe i powystawowe komputery i laptopy, tablety oraz smartfony. Klient zwrócił się do nas z prośbą o pomoc, ponieważ dotyczasowa platforma sprzedażowa blokowała rozwój i sprzedaż klientowi, integracja sprzedaży z serwisem allegro nie pozwalała korzystać z pełni możliwości platformy, uniemożliwia zbiorowe wystawianie aukcji i obsługę zamówień. Dodatkowo, szereg funkcjonalności, które domyślnie są dostępne na platformie atomstore, tam były uzyskiwane i obsługiwane za pomocą dodatkowych modułów i wtyczek, które dodatkowo obciążały sklep. A więc podjeliśmy się migracji sklepu klienta z platformy Prestashop.
SPECYFIKACJA
W pierwszym etapie zaproponowaliśmy klientowi dopasowanie domyślnej szaty graficznej sklepu do identyfikacji wizualnej marki i kolorystyki AT-Outlet.pl na sklepie. Po zaakceptowaniu przez klienta projektu grafiki, podjęliśmy się konfiguracji nowej platformy i migracji zamówień dotychczasowych zamówień.
GŁÓWNE WYMAGANIA KLIENTA DO NOWEJ PLATFORMY:
- Automatyzacja procesów realizacji zamówień
- Zaawansowane zarządzanie zamówieniami
- Poprawa wydajności platformy ecommerce
- Możliwość integracji sklepu internetowego z porównywarkami
- Możliwość automatyzacji sprzedaży allegro
- Wdrożenie responsywnego szablonu graficznego sklepu
- Możliwość automatyzacji komunikacji z klientem
- Możliwość tworzenia zestawów produktowych
- Możliwość tworzenia Landing Page’y pod różnorodne akcje promocyjne na sklepie
- Możliwość integracji sklepu internetowego z zewnętrznymi narzędziami wspomagającymi sprzedaż
- Automatyzacja email marketingu
- Rozbudowany moduł obsługi i zarządzania zamówieniami
- Możliwość integracji drukarki w celu generowania paragonów do zamówień
- Możliwość rozwoju platformy o moduł B2B
- Możliwość wdrożenia Multistore dla sklepu internetowego
W pierwszym etapie pracy przygotowaliśmy specyfikację migracji sklepu na platformę ATOMSTORE, która nie tylko idealnie wpasowała się w potrzeby klienta, ale też dała możliwości na przyszły rozwój i jeszcze większą automatyzację procesów zakupowych w sklepie internetowym klienta.
ETAP 1: MIGRACJA
W pierwszym etapie pracy nasi koderzy i programiści zajęli się konfiguracją nowej platformy sklepu, integracją form dostawy oraz płatności, statusów zamówień, wdrożeniem szablonu allegro i konfiguracją procesu automatyzacji sprzedaży. Wdrożyliśmy również responsywny, dostosowany do różnych wielkości ekranu szablon wiadomości email i newsletterów. W kolejnych krokach, po pocięciu i zakodowaniu grafiki przez programistów przeprowadziliśmy audyt wdrożonej grafiki aby upewnić się, że wszystkie wytyczne ze specyfikacji projektu graficznego zostały prawidłowo zaimplementowane. W dalszym etapie migracji przeprowadziliśmy import zamówień oraz produktów, audyt i testy działania platformy sklepowej. Oficjalne przepięcie sklepu miało miejsce w grudniu 2016 roku. Od tego roku podjęliśmy prężną współpracę, która pozwoliła poprawić sprzedaż na sklepie o kilkaset procent.
ETAP 2: ROZWÓJ
Po migracji sklepu dalej mieliśmy wiele do zrobienia: indeksowanie w googlach, feedy w porównywarkach, przekierowania 301 do uzupełnienia. W kolejnych miesiącach podjęliśmy aktywną współpracę, w ramach której wdrożyliśmy na sklepie klienta szereg usprawnień i modyfikacji oraz nowych rozwiązań, które pozwoliły zwiększyć sprzedaż i wyjść na przeciw potrzebom klienta.
GŁÓWNE DZIAŁANIA ROZWOJOWE WPROWADZONE NA SKLEP:
- Wdrożenie bonów zakupowych
- Wdrożenie i konfiguracja programu lojalnościowego od strony administratora oraz od strony klienta, w tym automatycznego mailingu dla aktywnych klientów w programie lojalnościowym oraz responsywnych landing page pod program lojalnościowy
- Program partnerski, który pozwala influencerom, blogerom i vlogerom, a także innym osobom poszerzać komunikację sklepu i klienta w zamian za szereg gratyfikacji, nie tylko finansowych
- Moduł głosowania na produkt tygodnia, w którym klienci decydują, w drodze głosowania, który produkt kupić z rabatem w kolejnym cyklu akcji
- Obsługa social media (prowadzenie facebooka)
- Zaprojektowanie i wdrożenie szeregu Landing Page’y i podstron, które poprawiają widoczność marki AT-Outlet w wyszukiwarkach google oraz poprawiają wizerunek sklepu i przekazują istotne informacje o firmie, pracownikach, kierunkach rozwoju
- Projekt i wdrożenie responsywnego szablonu newselettera, prowadzenie kampanii email marketingowych
- Prowadzenie działań On-Site SEO czyli dodawanie metatreści i opisów dla producentów, kategorii i podkategorii produktów, rozbudowanie opisów produktów, utworzenie szeregu stron statycznych z treściami marketingowymi i informacyjnymi pod użytkowników
- Kompleksowe wdrożenie standardów RODO w firmie i na sklepie internetowym
- Konfiguracja Facebook Pixela
- Konfiguracja i automatyzacja email marketingu – przypomnienie o produktach, zakupach, porzuconych koszykach, odpowiedzi email na akcje klientów na sklepie
- Wdrożenie multistore – postawienie siostrzanego sklepu w innej domenie, zarządzanego z jednego panelu administracyjnego sklepu – matki
- Wdrożenie dodatkowych, dedykowanych funkcjonalności umożliwiających obsługę klientów sektora B2B
- Nadzór kampanii AdWords prowadzonych przez naszych partnerów
- Torowanie statystyk odwiedzin i konwersji, regularne audyty jakościowe oraz ilościowe i bieżące reagowanie na rosnące potrzeby klientów
- W planach mamy wdrożenie indywidualnej szaty graficznej sklepu
EFEKTY WSPÓŁPRACY
Mocno trzymamy się zdania, że zadowolenie klienta najlepiej widać w rozwoju sklepu i kolejnych zadaniach, jakie stawiamy sobie we współpracy z AT-Outlet.pl Warto jednak przytoczyć parę liczb. Jak nasze działania przełożyły się na realne statystyki sklepu?
RUCH OGÓŁEM: http://take.ms/4wdrU
- Wzrost liczby unikalnych użytkowników odsłon o 454%
- Wzrost liczby wejść na stronę o ponad 780%
- Spadek odrzuceń witryny o 55% (oznacza to, że klienci chętniej zostają na stronie),
- Spadek czasu spędzanego na stronie o blisko 60% (oznacza to, że klienci szybciej znajdują to czego szukają),
RUCH Z POSZCZEGÓLNYCH KANAŁÓW: http://take.ms/Qxea5
- Ruch z kanału AdWords wzrósł o ponad 1 774%
- Ruch organiczny wzrósł o 153%
- Ruch z kanału social media wzrósł o 639%
- Ruch bezpośredni wzrósł o 176%
ZOBACZ WIĘCEJ AKTUALNOŚCI

Wszystko co się zaczyna, musi się kiedyś skończyć…
02.02.2022Wszystko co się zaczyna musi się kiedyś skończyć, ale to nie oznacza, że znikamy na dobre! Zaczynamy po prostu nową przygodę, na horyzoncie pojawił się nowy projekt, który jest szansą na wprowadzenie innowacyjnego rozwiązania dla naszych klientów. Zmieniamy się, mamy nadzieję, że na lepsze. Przemianę przechodzi nie tylko nasza strona, ale i też schemat naszego […]
Czytaj więcej
Technologia PWA – czyli czym dokładnie jest Progressive Web Application.
16.06.2021Historia PWA sięga roku 2000, ale to dzięki Google technologia ta zyskała dużą popularność w bardzo krótkim czasie, tworząc zupełnie nowy obraz aplikacji mobilnych. Progressive Web Application to miejsce, w którym firmy odnajdą sporo niebagatelnych rozwiązań – technologia PWA wynosi standardowe strony internetowe na wyższy poziom. Podejście teoretyczne – czym są Progressive Web App? Co […]
Czytaj więcej
Platforma AtomStore – dlaczego warto ją wybrać?
20.05.2021Aby Twój sklep internetowy, mógł być chętnie odwiedzaną, wygodną i intuicyjną platformą sprzedażową, wymaga solidnej podstawy – systemu sklepowego jakim jest AtomStore! Czym jest AtomStore? AtomStore to wysokiej jakości system e-Commerce, służący do kompleksowej obsługi sklepów internetowych. Platforma ta oferuje szeroko rozbudowane funkcjonalności, które do niedawna dostępne były jedynie u takich gigantów sprzedaży jak np. […]
Czytaj więcej